Уникална по качество снимка на Земята

© NASA

Уникална по качество снимка на Земята от Космоса са създали специалистите от НАСА с помощта на космическия спътник Deep Space Climate Observatory (DSCOVR), съобщава сайтът на НАСА.

Цветното висококачествено изображение на нашата планета е създадено с помощта на инструмента Earth Polychromatic Imaging Camera (EPIC) на НАСА чрез обединяването на данните от няколко снимки, при получаването на които са използвани различни филтри.

В НАСА отбелязват, че снимките, получени с помощта на DSCOVR, позволяват по-добре да се разберат измененията, протичащи на Земята. Учените възнамеряват периодично да създават нови изображения на нашата планета с камерата EPIC.

DSCOVR е американски космически апарат за наблюдение на Слънцето и Земята. Той е съвместен проект на НАСА и Националното управление за океански и атмосферни изследвания. Спътникът наблюдава, от една страна, космическото време – слънчевия вятър и изхвърлянето на коронална маса, а от друга страна – състоянието на атмосферата на нашата планета.