Япония успешно опита изпращане на слънчева енергия от Космоса

Огромна орбитална станция за събиране и изпращане на слънчева енергия на Земята ще се появи след десетилетия, но първата важна крачка към това вече е направена..
©Japan Space Systems

Най-добре е слънчева енергия да се събира в ширини, където има най-малко облачни дни, а най-добре е това да става директно от Космоса, където изобщо няма облаци.

Инженерите разбират, че макар и това да е най-ефективният начин, за създаването на система по изпращане на енергия от Космоса се изискват доста време, средства и усилия.

Японската компания Mitsubishi Heavy Industries е направила крачка напред към осъществяването на тази мечта – те успешно са изпитали система за изпращане на слънчева енергия от Космоса на Земята.

Безжичната демонстрационна система изпрати 10 киловата по микровълни от предаващо устройство към приемник, отдалечен на 500 метра. И макар за реална връзка с Космоса това разстояние да е недостатъчно, инженерите твърдят, че първата крачка вече е направена и бъдещото развитие на системата е само въпрос на време.

Изпращането на енергия, според авторите на експеримента, е било потвърдено с просто доказателство – запалването на лампички по целия път на нейното преминаване. Засега не е известно какъв процент енергия е успял да преодолее цялото разстояние и да стигне до приемника, но той явно е по-висок, отколкото в предишни експерименти.

Слънчевите панели за максимално ефективно събиране на енергия трябва да са разположени на 36 000 км от повърхността на Земята.