Японците подготвят киборг за изпращане в космоса

Ивайло Красимиров

Японската агенция за космически изследвания (JAXA) представи проекта „Аватар X“ в началото на септември, разкривайки плановете си за изпращане в космоса на хуманоидни машини, контролирани от човешки оператори.

Сега японската компания за роботизация Meltin обяви, че е обединила усилията си с JAXA и ANA – All Nippon Airways, за да започне цялостното развитие на своята технология за киборг MELTANT-α cyborg за проекта.

MELTANT-α е проектиран с ръце, които са толкова силни и толкова бързи, колкото и истинските. Този робот е идеалният кандидат за проект, който възнамерява да използва отдалечени хуманоидни машини за провеждане на експерименти, за ремонт на космически станции, за изграждане на населени места космоса и много други неща.

аватарdims

Известно е, че космическите полети с персонал са изключително скъпи и все още не са възможни за определени места и проекти. След като например все още не сме изпратили астронавти на Марс, може би е по-мъдро и по-безопасно за космическите агенции и компаниите да използват роботи за изграждане на бази, където след това могат да живеят учените или първите заселници.

Марс е твърде далеч от нашата планета, което вероятно ще наложи човешките оператори да контролират роботите от орбитална станция или по-малка база. В допълнение към ремонта, поддръжката и строителството, машините биха могли да отглеждат храна и да извършват други полезни за астронавтите дейности.

Партньорите на Avatar X планират да създадат времева хармонограма още тази година и да изградят съоръжение за тестване в Япония през следващата. Те се надяват да изпратят технологиите, които разработват на Международната космическа станция, която е на ниска орбита около Земята до 2020 г. за по-нататъшно тестване в космоса.

HiTech