Юпитер и Марс ще прекарат заедно уикенда

На октомврийското небе продължава Малкият парад на планети – все още в източната част на сутрешното небе може да се видят три участници на астрономическото шоу – Венера, Марс и Юпитер.

Сега те се намират в съзвездие Лъв, затова редицата от планети се допълва от звездата Регул – една от най-ярките на небосвода, съобщава сайтът на Московския планетариум.

Сутринта на 17 октомври планетите значително ще се сближат, а максималното сближаване на Марс и Юпитер ще се случи на разсъмване на 18 октомври. Експертите поясняват, че в това време Марс ще бъде само на половин градус северно от Юпитер. Това значи, че човек на Земята може лесно да закрие планетите от погледа си с върха на пръста.

Изненада очаква наблюдателите – освен самите планети, сближаващи се на небосвода, в бинокъл ще може да се видят и най-ярките спътници на Юпитер – Йо, Европа, Ганимед и Калисто, и Венериният полумесец. Венера има фази, подобни на Луната, те се променят в резултат на нейното въртене около Слънцето в земната орбита.

Повече за Малкия парад на планетите можете да научите тук, а ако знаете руски език, препоръчваме ви това интересно и образователно предаване, в което астроном от Московския планетариум обяснява така наречените Малък и Голям парад на планети и разказва защо такива струпвания на планети от едната страна на Слънцето не заплашват по никакъв начин Земята.