НАСА ще запали голям пожар в Космоса

© Sunshine

НАСА разказа за своите планове в близко време да устрои голям пожар в Космоса. Агенцията планира да подпали автоматичен товарен кораб Cygnus, съобщава Gizmodo.

След като следващият Cygnus достави товара на Международната космическа станция, отдели се от нея и се отдалечи на безопасно разстояние, група оператори ще даде команда за началото на „Експеримента с огън на космически кораб“ (Saffire-1): ще се възпламени кутия с композитен материал от памук и фибростъкло.

„Пламъкът в Открит космос беше цел на много неотдавнашни експерименти. Но по-рано палехме само малки огньове, с големина няколко сантиметра. За да разберем наистина как протичат пожарите в Космоса, е необходимо да работим с по-реалистични габарити“, заявил един от авторите на експеримента – Гари Ръф (Gary Ruff), по време на пресконференция на НАСА.

Специални датчици ще събират данни за кислорода, въглеродния диоксид и температурата в реално време. Пожарът ще се следи от две автоматични видеокамери, а радиометрични уреди ще замерят топлинното излъчване.

Всички тези данни ще постъпят на Земята няколко дни по-късно, когато служителите на фирмата производител Cygnus възстановят управлението на космическия апарат. Очаква се, че той няма да бъде унищожен напълно от огъня.

В НАСА подчертават, че експериментът ще протече далече от МКС и няма да представлява опасност за намиращите се на нея хора. Saffire-1 и бъдещи подобни експерименти ще позволят на космическата агенция да разработи по-съвършени системи за противопожарна безопасност.