Някои от най-невероятните снимки, които НАСА е направила на нашата планета

Реката Макензи в Канада. НАСА
Ивайло Красимиров

НАСА е известна най-вече с изследванията на външните части на нашата Слънчева система, но Агенцията е изпратила и безброй сателити на Земята, които дават на учените уникални данни за динамиката на промените на нашата планета.

Понякога науката и изкуството не се различават толкова много. През ноември Групата на НАСА за глобалните климатични промени пусна най-прекрасните изображения, направени от спътници и астронавти от космоса.

Много от тези изображения са с добавени, фалшиви цветове, които учените използват за визуализация на изображения и функции, които обикновено не са видими за невъоръжено око.

Ето някои от най-добрите от тях.

НАСА

Това не е сцена от научнофантастичен филм – този скафандър е празен. Това е ненужен руски космически костюм, натъпкан със стари дрехи и пуснат в околоземна орбита през 2006.

НАСА

Това е река Мисисипи, заснета в района южно от Мемфис, Тенеси. Правоъгълните форми са населени места, а сините точки са езера, формирани при промените в течението на реката.

Река Лена, НАСА

Това е река Лена в Русия, една от най-големите речни системи в света. Районът е хабитат за многобройни сибирски животински видове.

НАСА

Това е Великата солена пустиня, най-голямата пустиня в Иран. Това е незаселена територия, състояща се от кални и солни наслагвания.

НАСА

Този кадър е в естествени цветове. На снимката е един от островите на Нова Каледония, архипелаг отдалечен на около 1200 км от бреговете на Австралия. Светлосиньото са по-плитки води, тъмното синьо – дъблок океан. Кадарът е заснет през 2001 г.

НАСА

На този кадър с модифицирани цветове е изобразен район от Западна Австралия през 2013 г. На снимката се виждат богатите седиментни и растителни образци на тропически естуар.

НАСА

Планински масив Анти Атлас в района на планината Атлас в Мароко. Тук е използван допълнителен цвят за визуализация на един от най-големите и разнообразни минерални източници на планетата.

НАСА

Вулканът Манам, както се вижда от космоса през 2010 г., се намира на няколко километра от брега на Папуа-Нова Гвинея и образува остров с широчина 10 километра. Трудно е да се каже дали белият пушек е от вулканична активност, но най-вероятно е точно така.

НАСА

Това е кадър на Хималаите в югозападен Китай. Използван е  допълнителен цвят за визуализация на върховете и склоновете.

НАСА

Луизиана, Мисисипи и Мексиканския залив.

НАСА

Фалшиво оцветен кадър на залива Бомбетока, северозападен Мадагаскар.

НАСА

Цъфтеж на фитопланктон край бреговете на Исландия, заснет от сателита Аква на НАСА през 2010.

НАСА

Като картина на Ван Гог: шведският остров Готланд в Балтийско море заобиколен от зеленикав фитопланктон в тъмните води.