Слънчевото затъмнение като окото на Саурон

© J. Vilinga (Angola, IAP), LASCO, NRL, SOHO, ESA, NASA; Processing: R. Wittich; Composition & Copyright: S. Koutchmy (IAP, CNRS)

Пълното слънчево затъмнение, случило се на 9 март тази година, е предоставило толкова материал, че учени и астрономи любители продължават да работят над него.

По-конкретно – да получават ето такива снимки, където от нагледната схема на слънчевата корона се е получило истинско око на Саурон.

Всъщност това е само снимка на слънчевата корона, на която са съвместени два различни източника на данни. Червената част е снимка, получена от Космоса от SOHO – апарат за наблюдаване на Слънцето.

Сиво-синият кръг е снимка, направена от Земята. Обединението на двете фотографии са дали изключително интересен ефект, който повече напомня на гигантско око на Слънчевата система.

©  J. Vilinga (Angola, IAP), LASCO, NRL, SOHO, ESA, NASA; Processing: R. Wittich; Composition & Copyright: S. Koutchmy (IAP, CNRS)