Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

55 години забрава: Какво се случи със знамената и предметите, оставени от хора на Луната

29 юли 2024 г. в 09:23
Последно: 29 юли 2024 г. в 09:23

През юли 1969 г. астронавтите забиват в лунната повърхност американския флаг.

Повече от половин век по-късно мнозина са любопитни да разберат дали знамето и други предмети, оставени от хората на повърхността, са издържали изпитанието на времето. И учените имат какво да кажат, пише IFLScience.

Според астрофотографа Робърт Рийвс Луната е на повече от 384 хиляди километра от Земята. Най-малките обекти на спътника на нашата планета, които могат да бъдат видени с телескоп, са с диаметър около 1,2 километра.

В същото време флаговете, оставени на Луната от астронавтите на „Аполо“, са широки едва около 1,2 метра. За съжаление, размерите им са 1000 пъти по-малки от обектите, които можем да видим от Земята. Всъщност дори мощният космически телескоп „Хъбъл“ не е способен на това.

Снимка: Pixabay

За наше щастие НАСА разполага с необходимия инструмент – става дума за космическия кораб Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), който обикаля около Луната.

Изследователите отбелязват, че се забелязват сенките, които знамената „оставят“ на повърхността на земния спътник.

Данните на НАСА, базирани на снимки на LRO, направени през последните години, предполагат, че знамената, оставени от мисиите „Аполо“ 12, 16 и 17, все още са там.

Според астронавта Бъз Олдрин по време на изстрелването той е забелязал първия флаг, оставен от астронавтите на мисията „Аполо“ 11. Тази информация изглежда се потвърждава от LRO изображения. Какво ще кажете за знамената, оставени от „Аполо“ 14 и 15?

Изследователите смятат статуса им за „несигурен“, тъй като LRO не може да получи достатъчно подробен поглед. Имайте предвид, че на Луната са останали и много други обекти, чиято съдба вероятно ще бъде неизвестна, докато хората отново не кацнат на повърхността. Например, учените не могат да бъдат сигурни какво се е случило с 96-те торби с човешки отпадъци, останали на Луната.

На повърхността на Луната е оставена и снимка в рамка, направена от астронавта на „Аполо“ 16 Чарлз Дюк. Учените предполагат, че тя вероятно е избледняла, зради излагането на слънчевата светлина.