Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota представи по-мощни и икономични D-4D двигатели

15 юли 2015 г. в 08:58
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:24

Новите турбодизели са с 15% по-нисък разход на гориво и 25% повече максимален въртящ момент; на година ще се произвеждат по около 700 000 агрегата.

За първи път в света в употреба влиза технологията за изолиране на топлинния обем (TSWIN), която прави 2,8-литровия 1GD-FTV двигател един от най-термоефективните, предлагани на пазара, с термична ефективност от впечатляващите 44%.

Въпреки по-малкия обем в сравнение с текущия 3.0-литров KD двигател, максималният въртящ момент е подобрен с 25%, въртящият момент при ниска скорост – с 11%, а разходът на гориво е понижен с 15%. 003614Новите D-4D двигатели на Toyota разполагат и с още една технология, която се внедрява за първи път: избирателна каталитична редукция, която елиминира до 99% от азотните окиси (NOx), един от основните замърсители на въздуха.

Новоразработеният 1GD-FTV двигател се вгражда в Land Cruiser 150, стартиращ продажби от юни 2015. Серията от нови двигатели включва и 2.4-литровия 2GD-FTV турбодизел с директно впръскване, който намира приложение в новото поколение, който ще стартира продажби в Европа през втората половина на 2016.

С непосредственото разполагане на катализатора са постигнати по-висока ефективност при отстраняването на вредни емисии, 30% по-малък размер, както и намаляване на отделните компоненти от 18 на 3, което представлява огромно подобрение и опростяване на международната употреба, както и намаляване на тежестта върху природата.

Благодарение на технологията за изолиране на термичния обмен (TSWIN) и употребата на покритие на буталата от подсилен със силициев диоксид порест и анодизиран алуминий (SiPRA) загубите от охлаждане по време на процеса на горене са намалени с около 30%. SiPRA е силно изолиращ и бързо разсейващ топлината материал, който е лесен за подгряване и охлаждане.

Новата турбина, използвана при GD двигателите, е с 30% по-малка от аналогичните предложения и разполага с новоразработена компресорна част, която значително подобрява ефективността.

Actualno.com

Категории на статията:
Автомобили