В САЩ тестваха автономно въздушно такси от следващо поколение
Joby Aviation завърши първия полет на най-новата версия на своето изцяло електрическо вертикално излитащо и кацащо въздушно такси S4.
Самолетът е оборудван с хибридна турбинно-електрическа задвижваща система, която увеличава обхвата и издръжливостта.
Joby разработва технология за въздушно такси от много години, първоначално насочена към пазара на гражданската авиация.
Прототипите на компанията вече са извършили над 80 000 километра тестови полети, като постепенно се приближават до сертифициране от FAA.
Хибридна система и нови възможности
Joby, в сътрудничество с L3Harris, подобри електрическата задвижваща система, като добави турбина за генериране на електричество, която презарежда батериите по време на полет.
Целта е да се разширят възможностите на самолета.
Версията S4 има обхват от приблизително 161 километра. Предишна експериментална версия завърши безкаскаден полет от 903 километра.
Автономност и контрол
Новият S4 е оборудван със система SuperPilot, която управлява полета и навигацията, позволявайки автономна работа.
Публикуваните изображения показват, че новата версия може да работи без пилотска кабина, което прави летателния апарат безпилотен.
Това решение позволява той да се използва изключително за задачи, които не изискват превоз на пътници, превръщайки таксито в гигантски дрон – например, доставка на товари.
Според основателя и главен изпълнителен директор на Joby – Джо Бен Бевирт, първият полет на прототипа се е състоял само три месеца след обявяването на концепцията, а демонстрационните полети ще започнат по-късно тази година.

