Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Анализът на протеини предсказва риска от развитие на повече от 60 заболявания

25 юли 2024 г. в 14:09
Последно: 25 юли 2024 г. в 14:09

Анализът на протеините в кръвта ще позволи на лекарите да предвиждат риска от развитие на повече от 60 заболявания, казват учени.

Новата технология ще улесни и ускори диагностицирането на широк спектър от заболявания, включително редки. Международен екип от учени е установил характеристиките на 20 важни протеина от кръвната плазма. За целта са използвали данни от британската Biobank, обхващащи 40 хиляди души.

Измерването на протеини за диагностициране на заболявания не е ново изобретение. По този начин тропонинът се използва за диагностициране на инфаркт.

Новото изследване обаче прави възможно идентифицирането на нови биомаркери на заболявания, пише „Индепендънт“.

Учените казват, че протеиновите сигнатури могат да предскажат 67 заболявания, включително мултиплен миелом, неходжкинов лимфом, заболяване на моторните неврони и дилатативна кардиомиопатия (заболяване на сърдечния мускул).

Установено е, че прогностичните модели, базирани на протеинов анализ, са дори по-точни от тези, базирани на клинично записана информация.

„Ние сме изключително развълнувани от възможността да идентифицираме нови маркери за скрининг и диагностика от хилядите протеини, циркулиращи в човешката кръв, които сега могат да бъдат измерени“, отбелязват авторите на научната работа.