Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Астрономи: Вероятността за удар между Апофис и Земята е малка

12 септември 2024 г. в 09:32
Последно: 12 септември 2024 г. в 09:32

Астрономи от Института за изследване на Земята и космоса (Канада) разсеяха опасенията за възможен сблъсък на астероида Апофис с нашата планета.

Когато Апофис беше открит през 2004 г., орбитата му породи сериозни опасения, че може да представлява заплаха за Земята. Сега астрономите са изчислили много по-точно траекторията му и се оказва, че вероятността за удар значително е намаляла значително, пише Planetary Science Journal.

Според специалистите, направили внимателни изчисления, всички известни астероиди в Слънчевата система са включени в модела, за да се елиминира рискът Апофис да промени неочаквано пътя си.

Резултатите показват, че сблъсъци с други астероиди няма да променят курса му към Земята.

Апофис, с диаметър около 335 м, все още продължава да интересува астрономите, заради близките си подходи към Земята през 2029 и 2036 г.

Въпреки това, според изчисленията на канадски учени, вероятността Апофис да се сблъска с друг астероид и да промени траекторията си към нашата планета е изключително малка.

Изследванията потвърждават, че Апофис не представлява реална заплаха.

„Астероидът Апофис привлича вниманието ни от откриването му, но дори сега, когато орбитата му е внимателно проучена, астрономите продължават да го наблюдават“, отбелязват учените.

Така че, въпреки зловещите асоциации с митологичния демон, Апофис едва ли ще предизвика глобална катастрофа, коментират експертите.