Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Част от бъдещата орбитална станция се взриви в САЩ: защо инженерите са доволни от това (видео)

29 юли 2024 г. в 13:00
Последно: 29 юли 2024 г. в 12:07

Американската компания Sierra Space обяви завършването на поредния тест, чиято цел е била да провери колко здрав е един от надуваемите модули на космическата станция Orbital Reef. Тя трябва да замени МКС в орбита, пише Space.

Новият тест за максималното налягане, което един надуваем модул може да издържи в космоса, е бил извършен с помощта на пълномащабна версия на апарата.

За да се провери здравината на конструкцията, тя е взривена още веднъж. Това е вторият тест с пълномащабна версия на 6-метровия надуваем модул, който ще бъде част от бъдещата космическа станция Orbital Reef.

Според представители на Sierra Space модулът има обем, който е една трета от обема на обитаемата зона на Международната космическа станция. Може да побере 4 астронавта, както и научно оборудване.

Sierra Space, заедно с Blue Origin, продължава да разработва орбиталната станция, която ще замени МКС, след като последната бъде изведена от експлоатация след 2030 г.

Резултатите от новия тест са показали нива на безопасност приблизително четири пъти по-високи от минималните изисквания на НАСА.

Предишният тест е дал подобен резултат, който значително надвишава коефициента на безопасност, препоръчан от НАСА, що се отнася до работното налягане.

Сега Sierra Space планира да започне подготовката за първия тест на своята по-голяма версия – 500 кубически метра, на модула на космическата станция. Планиран е за 2025 г.

Sierra Space казва, че вторият успешен тест на пълномащабния модул е ​​повратната точка в процеса на сертифициране за тестване в космоса.

НАСА отдели 172 милиона долара за разработването на станцията Orbital Reef.