Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ДНК тестове потвърдиха принадлежат ли на Колумб останките, открити преди 500 г.

12 октомври 2024 г. в 11:30
Последно: 12 октомври 2024 г. в 10:55

Екип от специалисти прекара 20 г. в изследване на ДНК анализ на човешки кости, открити в Севилската катедрала в Испания. И потвърди с „абсолютна сигурност“, че те принадлежат на изследователя Колумб, починал през 1506 г., пише „Дейли мейл“.

През последните две десетилетия те сравняват ДНК, взета от проби, с ДНК от роднини и потомци на откривателя.

Откритието бе оповестено публично в навечерието на годишнината от откриването на Новия свят от Колумб на 12 октомври 1492 г.

Тялото на Колумб беше премествано няколко пъти след смъртта му и някои експерти твърдяха, че е погребан в Доминиканската република. Това предизвика истински незаконен „лов“ за намиране на останките на изследователя.

„Благодарение на новите технологии днес успяхме да докажем предишната теория, че останките от Севиля са принадлежали на Христофор Колумб“, коментира Мигел Лоренте, криминолог, ръководил изследването.

Много експерти смятат, че гробницата в катедралата отдавна е съхранявала тялото на Колумб, но едва през 2003 г. Лоренте и историкът Марсиал Кастро получават разрешение да я отворят, откривайки неизвестни досега кости вътре.

По това време ДНК технологията не можеше да „чете“ малки количества генетичен материал, за да даде точни резултати.

Изследователите са използвали останките на сина на изследователя, Ернандо, и брат му Диего, които също са погребани в катедралата на Севиля.

Откритията, свързани с произхода на Колумб, ще бъдат разкрити в документален филм – „ДНК на Колумб: Истинският произход“ по испанската национална телевизия TVE днес, 12 октомври.

Колумб отплава на 3 август 1492 г. от испанското пристанище Палос с надеждата да открие път към легендарните богатства на Азия.

Заедно с три кораба: „Нина“, „Пинта“ и „Санта Мария“, Колумб и около 100 мъже тръгват на пътешествие, което ги отвежда до противоположния край на света – далеч от първоначалната им дестинация.

Мистерии