Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Джус“ прелетя край Луната и ни изпрати уникални кадри (видео)

21 август 2024 г. в 18:11
Последно: 21 август 2024 г. в 18:11

Космическият апарат „Джус“ на Европейската космическа агенция прелетя край Луната в понеделник вечерта и край Земята във вторник вечер, за да използва гравитацията като естествена спирачка. Целта е апаратът да се отблъсне и да се насочи отново към Юпитер, минавайки покрай Венера, съобщи Прес асосиейшън.

Европейската космическа агенция сподели снимките, направени от „Джус“ с помощта на двете бордови камери, в реално време.

Мисията на „Джус“ започна през април 2023 г. Пътуването до Юпитер ще отнеме на апарата повече от осем години.

„Такова двойно прелитане на Луната и Земята не е правено досега“, коментира д-р Каролайн Харпър от Британската космическа агенция.

„Това е сложна маневра, изискваща невероятно прецизна навигация в реално време от контролиращите полета от ЕКА и дори малка грешка може да отклони „Джус“ от курса. Но ще си заслужава“.

Маневрата всъщност спестява огромно количество гориво.

Юпитер се намира средно на 800 млн. км от Земята. А това означава, че когато „Джус“ пристигне на местоназначението си, ще може да направи много повече научни наблюдения.

„Джус“ е снабден с 10 научни инструмента, които ще изследват дали трите луни на газовия гигант – Калисто, Европа и Ганимед, могат да поддържат живот в своите океани.

При успех на маневрата „Джус“ ще премине край Венера през август 2025 г. след което би трябвало да се насочи към Юпитер. Навлизането на автоматичната междупланетна станция в орбита около Юпитер е насрочено за юли 2031 г.