Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ето кога ще започнем да добиваме полезни изкопаеми на Луната

18 август 2024 г. в 12:46
Последно: 18 август 2024 г. в 12:52

Луната съдържа голям брой минерали, които присъстват в малки количества на Земята. Сред тях са някои редки метали и хелий, коментира Юрий Борисов от Роскосмос.

Той заяви по време на форум, че след 2040 г. човечеството ще започне индустриално разработване на тези ресурси.

Преди няколко години Китай ясно заяви интереса си към Луната и намиращите се там минерали, както и хелий-3, за който се спекулира, че ще бъде новият източник на енергия.

През юли тази година китайски учени идентифицираха вид минерал, обогатен с вода в молекулярната си структура, в лунна проба, взета от космическия апарат „Чанъе-5“, предаде Синхуа. Според изследователите откритието предоставя нови възможности за бъдещото разработване и използване на лунните водни ресурси.

Индия също бърза в тази посока. През 2009 г. индийският космически кораб Chandrayaan-1 откри доказателства за хидратирани минерали в осветените от слънцето региони на Луната.