Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фалстарт: „СпейсЕкс“ отложи планирания за днес старт на мисията „Поларис Дон“

27 август 2024 г. в 12:50
Последно: 27 август 2024 г. в 12:50

Компанията „СпейсЕкс“ отложи с минимум 24 часа планирания за днес старт на мисията „Поларис Дон“, съобщи Space.com.

Причината за отлагането е изтичане на хелий в наземното оборудване в космическия център „Кенеди“ във Флорида.

Заради проблема стартът на мисията се отлага с поне 24 часа за 03:38 часа местно време в сряда във Флорида (07:38 часа по Гринуич).

Изстрелването на капсулата „Дракон“ с ракета-носител „Фалкон 9“ може да бъде отложено и за по-късно.

Петдневната мисия на „СпейсЕкс“, наречена  „Поларис Дон“ ще се движи в овална орбита, преминавайки край Земята на 190 километра, както и на 1400 километра – най-отдалеченото разстояние, достигано от човека след края на лунната програма „Аполо“ на САЩ през 1972 г.

Членовете на екипажа ще облекат новите тънки скафандри на „СпейсЕкс“ в транспортната капсула „Дракон“, модифицирана така, че да може да отваря вратата на люка си в космическия вакуум.

Екипажът се състои от милиардера Джаред Айзъкман, който финансира мисията, пилота Скот Потийт, пенсиониран подполковник от ВВС на САЩ, както и две служителки на „СпейсЕкс“ – Сара Гилис и Анна Менън, старши инженери в компанията.

Четиримата са преминали сериозна подготовка за предстоящата мисия.

Предвижда се 20-минутното излизане в открития космос на височина 700 километра над Земята да бъде предавано на живо.

Досега в открития космос са излизали само правителствени астронавти, пребиваващи на Международната космическа станция.