Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Физици: Съществува паралелна Вселена

16 август 2024 г. в 18:26
Последно: 16 август 2024 г. в 18:26

Физици представиха необичайна теория, която помага да бъдат обяснени две от основните мистерии на космоса: къде е изчезнала по-голямата част от антиматерията и защо Вселената се разширява с ускорена скорост.

Теорията е представена в изследване, публикувано в списание Gravitation and Cosmology, пише IFLScience.

Голяма загадка за учените остава фактът, че във Вселената има много по-малко антиматерия от обикновената материя. Освен това учените не могат да разберат защо Вселената се разширява с ускорена скорост.

Вероятно има мистериозна сила, която вече е наречена тъмна енергия, но не е ясно каква е тя.

Антиматерията е обратното на нормалната материя и се състои от частици, които имат противоположни заряди от нормалните частици. Известно е, че когато частиците и античастиците се срещнат, те се унищожават.

Ако Големият взрив е създал равни количества материя и антиматерия, както сега предполагат физиците, тогава не е ясно защо Вселената все още съществува.

Освен това е известно, че антиматерията сега е много по-малко от обикновената материя, което означава, че е отишла някъде, но къде?

Учените отдавна знаят, че космосът се разширява, но преди повече от 25 години се оказа, че този процес се случва с нарастващо ускорение.

Установено е, че това ускорение е започнало приблизително 9 милиарда години след Големия взрив. Това означава, че нещо кара скоростта на разширяване на Вселената да се увеличава и учените са нарекли тази мистериозна сила тъмна енергия.

Никой не разбира обаче какво точно е то. Може би това е екзотична вакуумна енергия, неизвестна гравитация, действаща в много големи мащаби, или нещо друго.

Някои учени смятат, че теорията на относителността на Айнщайн не описва правилно Вселената и е необходима нова теория.

Освен това някои физици предполагат, че тъмната енергия всъщност не съществува. И разширяването на пространството може да се обясни по различен начин.

Снимка: Unsplash

Авторите на новата теория смятат, че липсата на повечето антиматерия и разширяването на пространството без тъмна енергия може да се обясни с факта, че Вселената… всъщност се състои от две части.

Тоест нашата Вселена и паралелна или анти-Вселена са възникнали заедно в резултат на Големия взрив. Но другата Вселена се движи назад във времето, а не напред като нашата.

Физиците вярват, че ако Вселената съществува като двойка, тогава тя се разширява по ускорен начин поради взаимодействието на взаимната енергия на нашата Вселена и анти-Вселената. Тоест тъмната енергия в този случай не е необходима.

Според теорията и двете Вселени имат точка на свързване, където времето е нула, но те са предимно несвързани и имат различни причинно-следствени връзки.

Що се отнася до изчезналата антиматерия, физиците смятат, че тя се намира в друга Вселена. Която за разлика от нашата се състои основно от антиматерия. И не може да проникне в нашата.

Как ви звучи това?