Готов ли е Starship за своя десети тестови полет

Десетият летателен тест на Starship трябва да стартира в неделя, 24 август. Прозорецът за изстрелване ще отвори в 18:30 ч. централно време.
Излъчването на живо ще започне около 30 минути преди излитането. Графикът е динамичен и е вероятно да се промени, коментират от компанията.
След приключване на разследванията на загубата на Starship по време на деветия му полетен тест и статичната пожарна аномалия на Ship 36, бяха направени хардуерни и оперативни промени за повишаване на надеждността.
Предстоящият полет ще продължи да разширява оперативния диапазон на ракетата-носител Super Heavy.
Планирани са множество тестове за изгаряне при кацане.
Той ще е насочен и към подобни цели като предишните мисии, включително първото разполагане на полезен товар на Starship. Както и множество експерименти за повторно влизане в атмосферата, насочени към връщане на втората степен на мястото на изстрелване за улавяне.
Ускорителят в този тестови полет ще се опита да извърши няколко полетни експеримента, за да събере реални данни за бъдещи полетни профили и сценарии извън номиналните стойности.
Свръхтежкият ускорител ще извърши тези експерименти, докато е на траектория към точка за кацане в офшорна зона в Американския залив. Няма да се връща на мястото на изстрелване за приземяване.
След отделянето на степените, ускорителят ще се обърне в контролирана посока, преди да започне обратното изгаряне.
Тази маневра беше демонстрирана за първи път на Полет 9. Тя изисква по-малко гориво в резерв, което позволява използването на повече гориво по време на издигане – за да се осигури извеждане на допълнителна маса на полезен товар в орбита.
Основните цели на тестовете за ускорителя ще бъдат фокусирани върху неговото изгаряне при кацане. Ще използват уникални конфигурации на двигателите.
Един от трите централни двигателя, използвани за последната фаза на кацане, ще бъде умишлено деактивиран.А целта е да се съберат данни за способността на резервен двигател от средния пръстен да завърши изгарянето при кацане.
След това ускорителят ще премине само към два централни двигателя за края на изгарянето при кацане, влизайки в режим на пълно зависване. Докато все още е над повърхността на океана, последвано от изключване и пускане в Американския залив.
Втората степен на Starship отново ще има няколко космически цели, включително разполагането на осем симулатора Starlink, подобни по размер на спътниците Starlink от следващо поколение.
Симулаторите Starlink ще бъдат на същата суборбитална траектория като Starship. Очаква се да се разпаднат при влизане в орбита.
Планирано е и повторно запалване на един двигател на Raptor, докато е в Космоса.
Полетните тестове продължават да предоставят ценни знания, които помагат за формиране на дизайна на следващото поколение Starship и Super Heavy.
С увеличаването на производството в Starfactory в Starbase, наред с активното изграждане на нова инфраструктура за изстрелване и тестване в Тексас и Флорида, Starship е готов да продължи да се развива към бърза и напълно повторно използваема система за изстрелване, съобщават още от компанията.