Гравицапата* EmDrive работи! Тръгваме ли към Алфа Центавър?
Изпитания на двигателя EmDrive отново потвърдиха неговата работоспособност. Инж. Пол Март разказва за тестовете на силовата инсталация, чието действие все още няма обяснение от гледна точка на закона за съхранение на импулса, съобщава Forbes.
„И все пак аномалните сигнали упорито остават“, пише Март във форума на сайта nasaspaceflight.com, като има предвид развиваната тяга от няколко микронютона (това е сравнимо с теглото на комар върху повърхността на Земята). Така инженерът на EmDrive отвръща на критиката на двигателя от страна на един от потребителите.
Според въпросния потребител тягата се обяснява от действието на силата на Лоренц, възникваща в резултат на взаимодействието на силовата инсталация и магнитното поле на Земята. Март не е съгласен, като казва, че вече е разглеждал такова обяснение на работата на EmDrive.
Двигателят представлява устройство от магнетрон (генериращ микровълни) и резонатор (натрупващ енергия от техните колебания). Такава конструкция позволява, по думите на нейните създатели, да се преобразува излъчването в тяга.
Рецензираните списания засега отказват публикация на изследването на силовата инсталация, но досега учените не са обяснили принципа ѝ на работа. Последните изпитания на EmDrive, проведени през 2015 г. от Мартин Таймар от Германия, не потвърдили, но и не опровергали работоспособността му.
Прототипът на силовата инсталация е демонстриран за първи път от инженера Роджър Шойър. НАСА работи над него в Космическия център „Джонсън“ в Тексас в специално създадена за тази цел лаборатория.
Както твърдят инженерите на EmDrive, тяхната силова инсталация ще позволи да стигнем до края на Слънчевата система не за няколко десетилетия, а само за няколко месеца, допълва Lenta.ru.
––––
*Гравицапа е фантастично устройство от съветския филм „Кин-дза-дза“ на режисьора Георгий Данелия. С гравицапата, монтирана в двигателя на пепелаца (космически кораб), персонажите от филма можели да извършват мигновени междугалактични прелети.