Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Холандски изследователи: Новите сателити на Starlink блокират гледката към космоса

19 септември 2024 г. в 17:55
Последно: 19 септември 2024 г. в 17:55

Радиовълните, излъчвани от разрастващата се сателитна мрежа Starlink на „СпейсЕкс“, блокират способността на учените да виждат в космоса, твърдят холандски изследователи.

Хилядите сателити в орбита затрудняват астрономическите изследвания, казаха експерти от Холандския институт за радиоастрономия (ASTRON).

Сателитите Starlink осигуряват високоскоростен интернет по целия свят, често до най-отдалечените места, включително Украйна и Йемен.

Също така, те се използват в много други страни и интернетът е много по-бърз от средното, но астрономите твърдят, че цената все още е висока.

„Колкото повече сателити с тези нива на емисии се изстрелват, толкова по-малко небе виждаме. Опитваме се да наблюдаваме черни дупки в центровете на галактиките, някои от най-ранните галактики на милиони светлинни години, както и екзопланети“, казва професор Джесика Демпси, която е и директор на ASTRON.

Препятствията, причинени от второто поколение сателити Starlink, т.е. V2, са 32 пъти по-мощни от сателитите от първо поколение.

Количеството излъчена радиация надхвърля лимитите, определени от Международния съюз по телекомуникации, отбеляза Демпси.

Има приблизително 6402 сателита Starlink в орбита на надморска височина от около 550 километра над Земята, което превръща компанията на Илън Мъск в най-големия доставчик на интернет услуги.

Сателитите са сравнително големи и имат триметрови плоски панели, както и 8-метрова слънчева решетка за захранване.