Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Храни с метионин причиняват смъртоносни форми на рак?

31 юли 2024 г. в 21:00
Последно: 31 юли 2024 г. в 19:09

Учени от Университета на Южна Калифорния са доказали, че консумацията на храна, съдържаща голямо количество от аминокиселината метионин, може да провокира трудно лечим рак на устната кухина и дихателните пътища.

Авторите на изследването са публикували резултатите от него в списание Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Горният аеродигестивен плоскоклетъчен карцином е често срещан и особено агресивен злокачествен тумор на дихателните пътища и устната кухина.

Това опасно заболяване засяга над половин милион души всяка година, а медиците не разполагат с много ефективно лечение.

Учените са установили, че метионинът присъства в свръхконцентрации при рак на устната кухина. Човешкият организъм го получава от храни като скариди, яйца и говеждо месо.

По време на експеримента изследователите са блокирали LAT1 транспортера, мембранен протеин, предназначен да транспортира метионин в клетките. Резултатът е бил забавяне на растежа на тумора.

Лабораторните експерименти са доказали, че диетата с ниска концентрация на метионин забавя растежа на туморите наполовина в сравнение с обикновената диета.

Учените възнамеряват да продължат изследванията в тази област, за да коригират методите за лечение.