Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Илън Мъск с коментар за безопасността на мисията „Поларис Дон“

26 август 2024 г. в 17:44
Последно: 26 август 2024 г. в 17:44

Основателят на „СпейсЕкс“ коментира готовността на мисията „Поларис Дон“. Мъск сподели в профила си в социалната мрежа Х, че е приключил прегледа за готовността на мисията.

„Готови сме за изстрелване след малко повече от 24 часа“, написа Мъск.

Безопасността на екипажа е от първостепенно значение, каза още милиардерът.

„Тази мисия носи по-голям риск от обикновено, тъй като това ще бъде най-далечното разстояние, до което ще бъдат изпратени хора след полета на „Аполо“ и първото комерсиално излизане в открития космос!“.

„Ако възникнат някакви опасения, стартирането ще бъде отложено, докато тези опасения не бъдат разсеяни.“, пише още Мъск.

Опитът на „Спейс Екс“ за първата частна космическа разходка ще бъде тест за новаторско оборудване, включително тънки скафандри и кабина без въздушен шлюз.

Милиардер предприемач, пенсиониран военен пилот на изтребител и две служителки на „Спейс Екс“ се готвят да поемат на мисия с кораба „Крю Драгън“. Той трябва да бъде изстрелян във вторник.

Два дни по-късно двама от тях ще се впуснат в 20-минутна космическа разходка на височина около 700 км.

Досега излизания в открития космос са правили само правителствени астронавти на Международната космическа станция на 400 километра над Земята.

Петдневната мисия на „Спейс Екс“ ще се движи в овална орбита, преминавайки край Земята на 190 км, както и на 1400 км, най-отдалеченото разстояние, достигано от човека след края на лунната програма „Аполо“ на САЩ.