Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Индийски учени твърдят: Температурата на Луната падна заради пандемията

4 октомври 2024 г. в 18:30
Последно: 4 октомври 2024 г. в 16:38

Индийски учени установиха възможна връзка между пандемията от коронавирус през 2020 г. и необичайното охлаждане на Луната.

Анализът на орбиталните данни показва, че по време на глобалната карантина температурата на естествения спътник на Земята е паднала с 8-10 Келвина под нормата.

Авторите обясняват това с намаляването на нивото на топлина, излъчвана от нашата планета, заради ограничената човешката дейност.

Изследователи от Лабораторията за физични изследвания (PRL) в Индия са анализирали нощните температури на обратната страна на Луната на шест различни места: две в Океана на бурите и по едно в Морето на яснотата, Морето на дъждовете, Морето на спокойствието и Морето на кризата.

Проучването използва наблюдения от Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) на НАСА през последните 12 години, но от 2017 до 2023 г. – три години преди пандемията от COVID-19 и три години след това.

Анализът показа, че през месеците, когато населението на цялото земно кълбо е стояло под карантина у дома, температурата на естествения спътник на Земята е спаднала с 8-10 Келвина в сравнение със същия период от време през други години.

Учените свързват спада на температурата с намаляване на радиацията, излъчвана от Земята по време на карантината.

Тъй като човешката дейност рязко намаля, емисиите на парникови газове също намаляха, което доведе до намаляване на количеството топлина, отделяно от земната атмосфера. Това от своя страна е повлияло на количеството радиация, което достига до Луната.

За да потвърдят хипотезата си, експертите са тествали дали други фактори, като слънчевата активност и сезонните промени, могат да имат същия ефект върху температурата на повърхността на Луната.

Оказва се, че нито един от тези параметри няма толкова значимо влияние върху естествения спътник на Земята, което означава, че „охлаждането“ наистина може да бъде свързано с периода на глобална карантина.

Авторите обаче признават, че ще са необходими повече данни, за да се установи истинска връзка между двата феномена.