Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Индия изстреля спътник за наблюдение на Земята

17 август 2024 г. в 10:47
Последно: 17 август 2024 г. в 22:45

Индийската организация за космически изследвания изстреля успешно лека ракета-носител Ес Ес Ел Ви-Ди 3 при третия ѝ и последен експериментален полет, носещ сателита за наблюдение на Земята EOS-08. Новината за това бе излъчена от „Синхуа“.

Спътникът ще измерва въздействието на ултравиолетовата радиация.

Ракета-носител Ес Ес Ел Ви-Ди 3 излетя от космодрума на остров Шрихарикота в югоизточната част на страната.

„Това е третият полет на Ес Ес Ел Ви, който е успешен. Ес Ес Ел Ви – Ди 3 изведе EOS-08 в орбита“, се казва в кратко изявление на ISRO, публикувано в социалните мрежи.

„Това е успешното приключване на проекта за създаване на Ес Ес Ел Ви-Ди 3. Сега вече тя ще бъде произвеждана за търговски мисии“.

Сателитът EOS-8 ще наблюдава вулканичната активност и ще измерва въздействието на ултравиолетовата радиация.

Получените от апарата данни трябва да помогнат при разработването на инструмент за измерване на ултравиолетовата радиация, на която са изложени астронавтите по време на мисия.

Целта е да се прецени риска от поява на злокачествени заболявания.

Индийската ракета носител е с височина 34 метра, тегло 120 тона и полезен товар от 500 кг. Предназначена е за извеждане на спътници в ниска околоземна орбита.

Разработката ѝ от водещата индийска космическа агенция има за цел да засили позициите на южноазиатската страна на световния пазар на космически полети.