Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изкуственият интелект помага на учените да открият хиляди нови вируси

11 октомври 2024 г. в 10:16
Последно: 11 октомври 2024 г. в 10:16

Международен екип от изследователи, използващи изкуствен интелект, са открили 161 979 нови вида РНК вируси.

Според авторите, изследването значително ще подобри картографирането на формите на живот на Земята и може да помогне за идентифицирането на милиони други вируси.

„Това е най-големият брой нови видове вируси, открити в едно проучване, което значително разширява познанията ни за вирусите, които живеят сред нас“, отбелязват експертите.

РНК вирусите се срещат в екстремни среди и могат да играят ключова роля в глобалните екосистеми. По време на изследването учените открили, че живеят в атмосферата, горещи и хидротермални извори.

Експертите са създали алгоритъм за дълбоко обучение, LucaProt, предназначен да обработва огромни количества данни от генетични последователности.

Повечето вируси вече са били познати, но слабо проучени. Благодарение на изкуствени интелект вирусите са били класифицирани. Той идентифицира вирусите въз основа на последователностите и вторичните структури на протеините, които всички РНК вируси използват за репликация, пише South China Morning Post.