Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изкуственият интелект успя да „начертае“ ракова тъкан

12 септември 2024 г. в 15:00
Последно: 12 септември 2024 г. в 14:05

Учени от университетите в Лозана и Берн, Швейцария, представиха усъвършенстван модел на изкуствен интелект, способен да създава виртуални изображения на ракова тъкан. Разработката ще подобри диагностиката и анализа на патологиите, коментират експерти.

Моделът, наречен Virtual Multiplexer, има за цел да преодолее липсата на експериментални данни. Този проблем е често срещан от изследователите, когато работят с тъкани на пациенти.

„Инструментът създава прецизни и подробни изображения на ракова тъкан, които имитират как би изглеждало оцветяването за даден клетъчен маркер“, казват изследователите.

Новата технология предлага многомащабен подход.

Традиционните модели изследват тъканите или на микроскопско (клетъчно ниво), или на макроскопично (цяла тъкан) ниво.

Новият модел взема предвид три аспекта на структурата на раковата тъкан: нейният общ вид и архитектура, взаимоотношенията със съседните клетки и подробни характеристики на отделните клетки, съобщава Nature Machine Intelligence.