Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Изследователи: Древните панди са живели в Европа и са яли месо

24 септември 2024 г. в 11:30
Последно: 24 септември 2024 г. в 09:38

Намерени останки от древна панда показват, че някога тези мечки са живели на територията на Европа и са яли месо. Първите следи от изчезнал вид са регистрирани в Южна Германия.

Учените са изследвали зъбите на тези животни и стигнали до извода, че те са всеядни, за разлика от съвременните тревопасни панди, които ядат бамбук.

Международна група изследователи от Хамбург, Франкфурт, Мадрид и Валенсия е проучила вкаменените останки на изчезналия вид панда Kretzoiarctos beatrix, живяла преди около 11 милиона години, пише IFLScience.

Животното е било малко по-малко от своите потомци – големите панди. Повечето от вкаменелостите са открити в Испания.

Експертите обсъждат теорията, че тези мечки може да са произлезли от Европа и да са мигрирали в някакъв момент по посока на Китай.

Учените са провели макро- и микроморфологичен анализ на зъбите на Kretzoiarctos beatrix, сравнявайки ги със зъбите не само на съвременните гигантски панди, но и на други видове: бели, кафяви, южноамерикански очилати мечки.

Оказва се, че древният прародител на пандата не е бил силно привлечен от твърдите растения, както неговите потомци, и също така не се е хранил изключително с месо, като полярните мечки.

Начинът му на хранене е бил подобен на този на кафявите мечки – включвал е както растителна, така и животинска храна, се казва статия, публикувана в Geobios and Palaeontology.