Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Juice направи най-ясното изображение на радиационните пояси на Земята

3 октомври 2024 г. в 15:40
Последно: 3 октомври 2024 г. в 14:19

Juice на Европейската космическа агенция за изследване на ледените луни на Юпитер даде на учените най-ясното изображение досега на радиационните пояси на Земята.

На 19-20 август 2024 г. апаратът извърши маневра за облитане на Земята и Луната, а инструментите записаха условията на околната среда.

Jovian Energy Neutrals and Ions (JENI) направи снимка на нашата планета и засне обекти, невидими за човешкото око.

Той използва специални сензори за улавяне на неутрални атоми, излъчени от заредени частици при взаимодействие с водороден газ от земната атмосфера. Резултатът беше изображение на огромния пръстен от плазма, опасващ Земята, с невероятни детайли.

На 19 август Juice прелетя на 750 км над повърхността на Луната. Уредите записаха взаимодействието на космическата среда със спътника. Очаква се това взаимодействие да се увеличи на луните на Юпитер, тъй като богатата на радиация атмосфера на газовия гигант виси над тях.

На 20 август Juice навлезе в земната атмосфера, летейки на височина 60 хил. км над Тихия океан.

Преминавайки през магнитната опашка, той се сблъска с плътната нискоенергийна плазма, характерна за този регион, и се потопи в „сърцето“ на радиационните пояси.

Прелитането позволи на кораба да коригира траекторията си за прелитане на Венера през 2025 г.

След това Juice ще се върне обратно към Земята и ще направи две прелитания около планетата през септември 2026 г. и януари 2029 г. След това ще се отправи към Юпитер, където трябва да пристигне през 2031 г., съобщава сайтът на ESA.

По-рано стана известно, че след магнитна буря около Земята се е появил нов радиационен пояс. Той може да остане от няколко месеца до няколко години.