Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как са попаднали там: 40 кратера бяха открити на дъното на езерото Мичиган

30 септември 2024 г. в 20:20
Последно: 30 септември 2024 г. в 17:33

Преди две години сонарни изображения разкриха странни кръгове на дъното на езерото Мичиган, които учените не можаха да обяснят.

Сега изследователите са успели да определят формата на гигантските дупки, но има много тайни, които все още трябва да бъдат разгадани.

Дупките бяха открити за първи път през 2022 г., когато учени започнаха картографиране на дъното на езерото за Националния морски резерват на корабокрушенците на Уисконсин. Това е защитена зона на езерото Мичиган.

Странните кръгове, които се появиха на картата, изглеждаха естествени, а не изкуствени, коментира Ръс Грийн, морски археолог, който участва в проекта за картографиране.

Тази година изследователски екипи проведоха по-задълбочено проучване на кръговете.

Те са използвали дистанционно управлявано превозно средство, за да потвърдят, че формите са огромни естествени кратери.

Учените са преброили приблизително 40 странни кръга, но вероятно има много повече.

Кратерите изглеждат като „перфектни малки кръгове“, разположени на дъното на езерото.

Преди това изследователите са открили подобни вдлъбнатини на дъното на езерото Хурон, което граничи с Мичиган и Канада.

Тези дупки се оказаха пещери, които се образуват както под водата, така и на сушата, когато подпочвените води разтварят основната скала отдолу, причинявайки срутване на повърхностния слой.

Дъното на Мичиган е частично варовик, който е склонен към разтваряне, така че е вероятно кратерите на дъното на езерото също да са от пещери.

Наскоро бе установено, че от дупките не изтича вода. Това би означавало, че подпочвените води циркулират под дъното на езерото, пише Milwaukee Journal Sentinel.

Мистерии