Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какви цветове: Първо хиперспектрално изображение на северното сияние

Северно сияние
7 август 2024 г. в 10:18
Последно: 7 август 2024 г. в 10:18

Има много изображения на северните и южните сияния, които могат да се видят близо до северния и южния полюс на нашата планета.

Сега обаче Националният институт за термоядрени науки на Япония инсталира ултрачувствителната хиперспектрална камера (HySCAI) на оптичната платформа KEOPS в шведския космически център в Кируна, за да заснеме първите по рода си хиперспектрални изображения на полярното сияние.

Хиперспектралното изображение е двуизмерно изображение, разбито по дължина на вълната или цвят. То позволява на учените да анализират полярното сияние много подробно.

Експертите могат да измерват енергията на входящите електрони, които причиняват полярните сияния и карат определени цветове да осветяват нощното небе.

Други форми на изображения на сияние се филтрират по дължина на вълната, но не предоставят такъв изчерпателен изглед.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Earth, Planets and Space, пише Space.

С HySCAI учените се надяват да разрешат важни въпроси, свързани със сиянието, като разпределението на електроните, връзката им с цвета на сиянието и механизма, чрез който се създава атмосферното явление.

За да разработят HySCAI, японските учени са използвали технология, създадена за най-големия в света свръхпроводящ плазмен стеларатор, наречен Large Helical Device (LHD).

Високоенергийните електрони карат полярното сияние да свети на по-ниска надморска височина, създавайки виолетова светлина

При създаването на LHD учените са разработили различни системи за изображения, за да наблюдават светлината, излъчвана от плазма в магнитно поле, и за да изследват процеса на пренос на енергия.

Полярното сияние е естествено излъчващо светлина атмосферно явление, причинено от заредени частици, идващи от Слънцето в слънчевия вятър. Тези частици навлизат в магнитното поле на Земята и в горните слоеве на атмосферата.

Явления