Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайски стартъп ще продава билети за туристически полети в Космоса през 2027 г.

24 октомври 2024 г. в 19:13
Последно: 24 октомври 2024 г. в 17:31

Китайската стартъп компания Deep Blue Aerospace обяви за продажба първите си два билета за полет в Космоса, който ще бъде осъществен през 2027 г., пише Straitstimes, цитирайки Ройтерс.

Първите два билета от Deep Blue Aerospace бяха пуснати за продажба днес, а цената им е 1,5 млн. китайски юана (195 000 евро).

Плановете на компанията са да пусне повече билети през ноември.

Космическите туристи ще могат да осъществят суборбитален полет, без навлизане в орбита. Т.е. ракетата ще достигне Космоса, но няма да влезе в орбита.

Индустрията на туристическите космически полети е в начален етап, а американските компании като „Блу ориджин“ и „СпейсЕкс“ имат известна преднина.

От Deep Blue Aerospace заявиха, че развитието на ракетите за многократна употреба е от решаващо значение за намаляване на високите разходи за изстрелване, които ограничават широкомащабната комерсиализация на космическия туризъм. Компанията съобщи още, че планира да извади ракета-носител през първото тримесечие на 2025 г.

Други китайски компании също обявиха плановете си да навлязат в сектора на космическия туризъм. През май подкрепяната от държавата CAS Space заяви, че ще започне полети за космически туризъм до 2028 г.