Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кое е животното, изобразено върху пещерните рисунки в Южна Африка

19 септември 2024 г. в 13:00
Последно: 19 септември 2024 г. в 12:18

Учени оповестиха в публикация, излязла в списание PLOS ONE, че рисунката на мистериозно животно, открита в Южна Африка, датираща от началото на 1800 г., може да би е била вдъхновена от изчезнал вид, пише Independent.

Изследователите отдавна се опитват да идентифицират животното с дълго тяло и извити надолу бивни, което не съответства на нито един известен жив вид.

Известно е, че в басейнът Кару в Южна Африка има много добре запазени вкаменелости, включително животни с бивни, наречени дицинодонти.

Сега учените подозират, че откритите останки с бивни вероятно са на дицинодонт.

„Рисунката е направена не по-късно от 1835 г., което означава, че този дицинодонт е изобразен поне 10 години преди научното откритие и наименуване на първия дицинодонт от Ричард Оуен през 1845 г.“, коментира съавторът на изследването Жулиен Беноа.

„Това означава, че първите обитатели на Южна Африка, ловците-събирачи от Сан, са открили вкаменелостите, интерпретирали са ги и са ги включили в своето скално изкуство и система от вярвания“, допълва още той.