Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Космическият кораб „Союз МС-26“ излетя към МКС (видео)

11 септември 2024 г. в 21:05
Последно: 11 септември 2024 г. в 21:06

Ракетата-носител „Союз-2.1а“ излетя от 31-ва стартова площадка на космодрума Байконур в 19:23 московско време и няколко минути по-късно изведе пилотирания космически кораб „Союз МС-26“ в ниска околоземна орбита.

За тримата членове на екипажа – руските космонавти Алексей Овчинин и Иван Вагнер, и американеца Доналд Петит, започна една дълга мисия, която е 72-ра в историята на МКС.

Изстрелването се състоя по график – в 19 часа, 23 минути и 12 секунди московско време. Пътуването на пилотирания космически кораб „Союз МС-26“ до Международната космическа станция ще следва кратка траектория и следователно ще продължи малко повече от три часа – скачването е насрочено за 22:33 часа московско време, съобщи ProKosmos.

Планирано е самата експедиция да продължи 202 дни.

През това време на МКС трябва да пристигнат два товарни кораба – „Прогрес МС-29“ и „Прогрес МС-30“. Предвидено е и поне едно излизане в открития космос по руската изследователска програма.

В момента станцията е някак „пренаселена“ – заради двамата американски астронавти, които пристигнаха на борда на „Старлайнър“. Заради технически проблеми те останаха на МКС. Това крие известна опасност – за първи път в историята, в случай на извънредна ситуация, не целият екипаж ще може да напусне МКС, коментират специалисти.