Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Невероятни космически кадри от астронавта Матю Доминик (снимки и видео)

14 август 2024 г. в 12:00
Последно: 14 август 2024 г. в 11:39

Астронавтът на НАСА Матю Доминик, който направи десетки хиляди снимки по време на престоя си на Международната космическа станция, публикува нови кадри.

Той е заснел част от орбиталната станция, летяща над Земята на височина 400 км, в момент, когато на планетата се появи полярното сияние.

В същото време в кадър попада и сияещата Луна, пише Space. Поради силната активност на Слънцето миналата седмица нашата звезда претърпя много изригвания и изхвърляния на коронална маса.

Потоци от плазма достигнаха Земята по-рано тази седмица и предизвикаха появата на полярно сияние. Заради активността на Слънцето на Земята се разрази много силна геомагнитна буря.

Доминик написа в социалната мрежа X, че полярните сияния са били особено силни.

Астронавтът реши да тества новия обектив, който беше доставен на МКС заедно с друго оборудване и консумативи от товарния космически кораб Cygnus.

Според Доминик изображенията показват светещата Луна, която се движи към хоризонта, за да се срещне с многоцветното сияние.

Тези явления възникват в земната атмосфера, когато плазмени частици, излъчвани от Слънцето, взаимодействат с молекули на различни газове в атмосферата. Газовите молекули отделят светлина, когато са възбудени до по-високо енергийно ниво от нормалното. Различните молекули освобождават различни цветове светлина. Например, молекулите на кислорода отделят зелена светлина.