Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Крю Драгон“ се завърна на Земята

16 септември 2024 г. в 09:18
Последно: 16 септември 2024 г. в 09:18

След петдневен орбитален полет американският космически кораб за многократна употреба „Крю Драгон“ се завърна на Земята – в Мексиканския залив. Компанията разработчик „СпейсЕкс“ съобщи за успешното приключване на мисията.

Като част от комерсиалната мисия „Поларис Дон“ двама от непрофесионалните астронавти излязоха в открития космос за първи път в историята: милиардерът Джаред Айзъкман и инженерът Сара Гилис. Освен тях на борда бяха пенсионираният подполковник от военновъздушните сили на САЩ Скот Потийт и лекарят от „СпейсЕкс“ – Ана Менон.

Капсулата за спускане падна в Мексиканския залив, задействайки парашутната система. На място чакаше кораб на „СпейсЕкс“, който вдигна капсулата на борда и изтегли екипажа.

Първата от трите планирани мисии в програмата „Поларис“, финансирана от шефа на Shift4 Payments Айзъкман, трябваше да стартира в края на 2021 г., но полетът беше отложен. Причината бе закъснение в развитието на проекта.

Полетът стартира на 10 септември.

„Крю Драгон“ направи шест обиколки около Земята на височина 1,4 хиляди километра и проведе 36 научни експеримента за въздействието на космоса и радиацията върху човешкото здраве.

Както отбелязва ArsTechnica, космическите костюми на „СпейсЕкс“, които бяха успешно тествани по време на мисията, ще позволят на хората да ходят на Луната и Марс.