Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мисията на „СпейсЕкс“ – „Поларис Дон“, ще стартира рано в петък

4 септември 2024 г. в 15:06
Последно: 4 септември 2024 г. в 15:06

Мисията на „СпейсЕкс“ – „Поларис Дон“, която ще включва първото излизане в космоса на обикновени граждани, а не професионални астронавти, трябва да стартира в петък. Новината бе съобщена от Федералната авиационна администрация.

Оперативен план, публикуван от агенцията, показва четиричасов прозорец за изстрелване, отварящ се в 3:33 сутринта (0733 GMT) в петък от космическия център „Кенеди“ на НАСА, с резервни възможности в събота и неделя.

Компанията на Илън Мъск все още не е коментирала информацията.

Организирана от милиардера предприемач Джаред Айзъкман, мисията „Поларис Дон“ ще се движи в овална орбита, преминавайки край Земята на 190 километра, както и на 1400 километра – най-отдалеченото разстояние, достигано от човек след края на лунната програма „Аполо“ на САЩ през 1972 г.

Членовете на екипажа ще носят новите тънки скафандри на „Спейс Екс“ в транспортната капсула „Дракон“, модифицирана така, че да може да отваря вратата на люка си в космическия вакуум – необичаен процес, който премахва необходимостта от въздушен шлюз.

Освен милиардера Джаред Айзъкман, екипажът включва пилота Скот „Кид“ Потийт, пенсиониран подполковник от ВВС на САЩ, и служителките на „Спейс Екс“ – Сара Гилис и Анна Менън, старши инженери в компанията.

Акцентът ще бъде първото излизане в открития космос на непрофесионални астронавти.

Изстрелването беше отложено два пъти миналата седмица. Първо заради технически проблем – изтичане на хелий в наземното оборудване в космическия център „Кенеди“ във Флорида, а после и заради „неблагоприятно време“, пише Psys.