Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

НАСА потвърди изстрелването на станцията Europa Clipper към Юпитер

18 юли 2024 г. в 09:22
Последно: 22 юли 2024 г. в 13:41

Автоматичната междупланетна станция Europa Clipper ще бъде изстреляна към Юпитер по график, пише SpaceNews.

Според заместник-директора по научната част на Националната аеронавтика и космическа администрация Ники Фокс, проблемите с транзисторите на AMS ще бъдат разрешени и станцията ще излезе в космоса през октомври.

„Изпълнен съм с надежда“, коментира ръководителят на 45-ата научна асамблея на Комитета за космически изследвания.

По-ранно издание на ArsTechnica съобщи, че станцията Europa Clipper, чието изстрелване е планирано през 2024 г., е уязвима на радиацията на Юпитер.

До подобни изводи стигнаха в НАСА, изследвайки ефекта на радиацията върху някои MOP-транзисторни станции, които отговарят за регулирането на преминаващия електрически ток в системите на устройството.

Извършените от специалисти измервания показаха, че полупроводниковите елементи излизат от строя при по-ниски от предвидените в проекта AMS дози радиация.

Магнитното поле на газовия гигант е 20 хиляди пъти по-мощно от магнитното поле на Земята.

Това може да доведе до ускоряване на заредените частици и да извади от строя полупроводниковите прибори на сондата.