Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нов метод за бърза диагностика на инфекции

24 юли 2024 г. в 11:30
Последно: 24 юли 2024 г. в 10:30

Учени от здравния център на университета в Кънектикът са разработили платформа за молекулярно откриване на вируси, която обещава да направи диагностиката по-достъпна и по-бърза.

Новата система, наречена лаборатория в магнитна тръба (LIAMT), позволява пълният цикъл на анализ от пробата да бъде сведен до една епруветка, съобщава Advanced Science.

Обикновено молекулярната диагностика изисква сложна подготовка на проби и скъпо оборудване. LIAMT преодолява тези трудности чрез използване на магнитен флуиден транспорт на микро- и наномагнитни перли.

Тази технология съчетава всички аналитични стъпки: вирусен лизис, екстракция на нуклеинова киселина, изотермична амплификация и CRISPR откриване.

Платформата включва компактен процесор с размер на длан, който извършва магнитно флуидно разделяне, амплификация на нуклеинова киселина и визуално флуоресцентно откриване.

Това дава възможност за извършване на анализ директно на мястото на оказване на медицинска помощ.

Тестовете показват, че LIAMT е в състояние да открие SARS-CoV-2 и HIV вируси с висока чувствителност, достигайки съответно 73,4 и 63,9 копия на микролитър.

Клиничните изпитвания са потвърдили неговата ефективност при анализ на реални проби.

Благодарение на своята простота, достъпност и преносимост, платформата LIAMT отваря нови възможности за бърза и точна диагностика на инфекциозни заболявания.

Това е важно за предотвратяване на тяхното разпространение и навременно започване на лечение, казват специалистите.