Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нова снимка на галактиката джудже Пегас

5 септември 2024 г. в 13:30
Последно: 5 септември 2024 г. в 12:20

Космическият телескоп „Хъбъл“ направи нова снимка на сфероидната галактика джудже Пегас или Андромеда VI. Този обект е един от 13-те спътника на галактиката Андромеда, пише Space.

Галактиката Пегас обикаля, подобно на другите 12 мини-галактики, около галактиката Андромеда, която е нашият най-близък голям галактически съсед.

Тя се намира на приблизително 2,5 милиона светлинни години и е една от малкото галактики, които могат да се видят с невъоръжено око в нощното небе.

„Хъбъл“ направи новата снимка на галактиката Пегас като част от повторното изследване на цялата система на Андромеда, за да събере повече информация. Учените искат да получат отговори на въпроси, свързани с тъмната материя и еволюцията на галактическите екосистеми във времето.

Сфероидните галактики джуджета са най-слабите и имат най-малка маса от известните галактики.

Пегас е открита през 1998 г. Намира се на разстояние приблизително 2,7 милиона светлинни години от нас, а диаметърът ѝ се оценява на 2400 светлинни години.

За сравнение, диаметърът на спиралната галактика Андромеда се оценява на 153 000 светлинни години, а на Млечния път е 100 000 светлинни години.

Галактиката Пегас, подобно на други като нея, има много малко междузвезден газ, от който възникват нови звезди. Следователно много рядко се появяват нови звезди. Пегас съдържа предимно стари и средни звезди.

Пегас съдържа и много малко тежки химически елементи, по-тежки от хелия, като въглерод, кислород и желязо. Това означава, че тя не е претърпяла много цикли на звездообразуване.

Имайки предвид факта, че Пегас съдържа много стари звезди, тя е пример за една от първите галактики и е подходяща за изучаване на древната Вселена.

Досега учените не знаят как точно се образуват сфероидните галактики джуджета.