Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Обясниха защо храната в космоса има блудкав вкус (видео)

17 юли 2024 г. в 13:30
Последно: 22 юли 2024 г. в 13:20

Учени от Кралския технологичен университет в Мелбърн откриха защо храната в космоса има блудкав вкус.

Специалистите са провели първото в света проучване, сравняващо обичайни хранителни вкусове, което може обясни защо за астронавтите храната в космоса има блудкав вкус, съобщава phys.org.

Предишни проучвания показват, че ароматът играе голяма роля за вкуса на храната.

В космоса течността се движи от долната към горната част на тялото, водейки до подуване на лицето и запушване на носа, което засяга органите на обонянието и вкусовите рецептори.

Тези симптоми обикновено започват да отшумяват в рамките на няколко седмици, прекарани на борда на космическата станция. Но астронавтите споделят, че и след това не им се хапва с охота.

Екипът, провел изследването, проучва как хората възприемат аромата и вкуса на ванилия, бадем и етерично масло от лимон – в нормална среда на Земята и в затворената среда на Международната космическа станция.

Оказва се, че ароматите на ванилия и бадем са по-интензивни в симулираната среда, докато ароматът на лимон остава непроменен.

Експертите отчитат и факта, че чувството на самота и изолация също може да играе роля, когато става въпрос за вкус и аромат…