Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Орнитолозите откриха нов вид буревестници

14 август 2024 г. в 18:19
Последно: 14 август 2024 г. в 18:19

Техните новоизлюпени малки се гушат във височините точно над столицата на Чили – Сантяго. Птиците редовно правят набези там по време на гнездовия сезон.

Орнитолозите предполагат, че това е отделен и неописан досега вид морски буревестници.

Генетичният и морфологичен анализ потвърждава, че това е нов вид, който е наречен Oceanites barrosi или Андски буревестник.

Новият вид принадлежи към рода Oceanites от семейството на морските птици от разред Oceanitidae, който досега се смяташе за малък.

Въпреки че включва всички малки буревестници от южното полукълбо, живеещи в тропически, умерени субантарктически и антарктически морета, се предполага, че родът включва само три вида Oceanites oceanicus, Oceanites gracilis и Oceanites pincoyae.

В ново проучване орнитолози от Чили, Перу и Нова Зеландия са анализирали митохондриални последователности и морфологични измервания на всички видове и подвидове от рода Oceanites, за да споделят, че откритият вид е нов и неописван досега.

„Новооткритите Oceanites barrosi се размножават в регион, изолиран от по-рано потвърдените Oceanites gracilis на север (размножаващи се в пустинята Атакама) и Oceanites pincoyae на юг, всички от които са далеч от известното място за размножаване на Oceanites chilensis. А Oceanites barrosi, съдейки по множество доказателства, очевидно гнезди в Андите на централно Чили“, пишат авторите.

Въпреки че все още не са открити гнезда на буревестници в Андите, по време на размножителния период тези птици постоянно летят до и от високите части.

В допълнение, проучването установило, че тези групи, считани преди за подвидове или таксони, всъщност са отделни видове – galapagoensis, chilensis и exasperater. Заедно с открития андски буревестник и предишни потвърдени видове, родът Oceanites вече включва 7 вида.

Според откритията на екипа океанитите произхождат от Южния океан, откъдето постепенно се разпространяват в Югоизточната част на Тихия океан. В процеса на колонизиране на различни местообитания в рамките на рода, отделни видове започват да се определят преди приблизително 21-18 милиона години.