Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Още една теория за възникването на живота на Земята

31 юли 2024 г. в 16:50
Последно: 31 юли 2024 г. в 14:19

Група химици от Харвард са провели експеримент, с който са симулирали условията на нашата планета преди милиарди години.

Учените са създали лабораторна биосфера, която възпроизвежда примитивен въздух, вода и земя.

В тази изкуствена среда изследователите са симулирали светкавици. И са анализирани получените след химичните реакции вещества.

Резултатите са наистина любопитни. Оказва се, че въглеродът е бил превърнат във въглероден оксид и мравчена киселина, а азотът – в нитрит, нитрат и амоний.

Тези съединения могат да станат добра основа за по-нататъшното образуване на по-сложни органични молекули. Молекули, необходими за възникването на живота, коментират специалистите.

Учените също така провели и допълнителни експерименти.

Те са добавили минерали към виртуалната среда, подобни на тези, присъствалии в ранните земни скали. И след повторно симулиране на удари от мълния, са установили образуването на сулфидни минерали. Подобни минерали са открити в близост до местата, където има вулканични изригвания.

В допълнение, изследователите са открили и повишено производство на амоняк, което се смята за критично за появата на живот.

Благодарение на тези експерименти учените от Харвард твърдят, че е твърде вероятно градивните елементи, нужни за възникването на живота на Земята, да са дошли на планетата ни чрез мълнии, а не чрез комети или астероиди.

Животът на Земята е възникнал преди приблизително 3,7 милиарда години, но молекулярните механизми на неговия произход все още остават до голяма степен неизвестни.

Има множество теории, обясняващина произхода на живота, сред които се открояват две: теорията за „първичния бульон“ и хипотезата за света на РНК, пише ITC.

И двете теории възприемат линеен подход, опитвайки се да идентифицират една молекула или клас молекули, които са допринесли за развитието на живота на Земята. Но така съществува несигурност относно това коя молекула или клас молекули е на първо място.

Изследването е публикувано в списание Proceedings of the National Academy of Sciences.

Процеси