Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриха начин да блокират херпесния вирус, който причинява рак

24 август 2024 г. в 10:05
Последно: 24 август 2024 г. в 10:17

Биолози от университета в Лийдс направиха важно откритие в изследването на херпесвируса, който причинява саркома на Капоши, рядък вид рак.

Изследователите са открили, че херпесният вирус използва специфичен канал в човешките клетки, за да активира своята репликация и разпространение, пише Science.

Вирусът причинява латентна инфекция в В-клетките, която може да остане в тялото в скрита форма. Въпреки това, при определени условия, той може да се „събуди“ и да започне активна репликация, създавайки нови вирусни частици.

Учените са установили, че потенциално зависимият калиев канал KV1.3 играе важна роля в този процес.

Вирусът KSHV увеличава количеството на тези канали в мембраната на В-клетките, което води до повишаване на активността на канала и промяна в електрическия заряд на мембраната. Тази промяна стимулира притока на калций в клетките, което от своя страна активира ключови вирусни и клетъчни протеини, необходими за репродукцията на вируса.

Важно е да се отбележи, че блокирането на KV1.3 с помощта на лекарства или генетични методи може значително да намали способността на вируса да се репликира.

Откритието подчертава потенциала за разработване на нови методи за лечение, насочени към потискане на активността на този канал. Това може да бъде важна стъпка в борбата срещу саркома на Капоши.