Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриха следи от тропическа гора на Фолкландските острови

20 септември 2024 г. в 18:40
Последно: 20 септември 2024 г. в 17:53

Международна група учени откри доказателства, че преди 30 милиона години на атлантическите Фолкландски острови е съществувала тропическа гора. Резултатите от изследването са публикувани в списание Antarctic Science.

Съвременният пейзаж на архипелага някога е бил покрит с прохладни, влажни гори, напомнящи тропическите. Това заключение е направено въз основа на останките от вековни дървета и цветен прашец, открити в торфени слоеве на строителна площадка в Порт Стенли.

Изследователите са взели проби от торф и дървесни отпадъци и са ги транспортирали до Австралия. Там с помощта на сканиращ електронен микроскоп специалистите са анализирали утайки и дървесина.

Традиционното радиовъглеродно датиране не е дало резултати, така че учените са използвали поленов анализ.

Възрастта на тропическите гори на Фолкландските острови вероятно е между 15 и 30 милиона години. Тогава климатът в района е бил по-топъл и влажен, което е допринесло за формирането на богата екосистема.

В момента Фолкландските острови имат студен, ветровит и влажен ландшафт, който е неподходящ за съществуването на дървета.

Учените свързват причините за изчезването на тропическите гори с климатичните промени, довели до по-студени и сухи условия.

Зелен свят