Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първи полет за прототипа на хиперзвуковия самолет Quarterhorse

29 май 2025 г. в 12:23
Последно: 29 май 2025 г. в 16:04

Американската компания Hermeus проведе първия полет на високоскоростния безпилотен летателен апарат Quarterhorse Mk 1, експериментално устройство за тестване на ключови технологии за бъдещи хиперзвукови мисии.

По време на тестовете разработчиците са наблюдавало работата на двигателите, системите за управление, хидравликата, регулирането на горивото и температурата, а също така са отработили дистанционно излитане и кацане.

Следващият модел, Mk 2, ще бъде проектиран за свръхзвукова скорост и ще лети преди края на годината, докато Mk 3 ще се опита да счупи рекорда на SR-71 Blackbird.

Hermeus разработи самолета Quarterhorse Mk 1 от концепцията до първия полет за малко повече от година.

Уникалната конфигурация на самолета, поради високоскоростния му полет, прави основните операции по излитане и кацане особено сложни и рискови.

Самолетът е по-трудно управляем при ниски скорости.

Самолетът излетя и кацна успешно, управляван с дистанционно управление. От компанията коментираха, че този етап е от решаващо значение за програмата.

Получените резултати предоставят на Hermeus практически данни за подобряване на бъдещите модели.

Според компанията, проведените по-рано наземни тестове са завършени с ускорение до 240 км/ч с включени форсажни горивни камери. Това е позволило да се проверят аеродинамичните изчисления, да се оцени управляемостта на самолета по посока, работата на контролните повърхности и други параметри.

Hermeus се е ангажирала да произвежда по един нов самолет годишно.

Моделът Mk 0 е използван за наземни тестове и дистанционно рулиране. Mk 1 демонстрира дистанционно излитане и кацане. Mk 2, проектиран да достига свръхзвукови скорости, вече се сглобява в централата на компанията в Атланта. Очаква се да лети преди края на годината.

Следващият е Mk 3, който ще се опита да премине от турбореактивни към правореактивни двигатели и ще се стреми да счупи рекорда за скорост, поставен от SR-71 Blackbird (2220 мили в час).

Програмата се подкрепя от Военновъздушните сили на САЩ, които разглеждат високоскоростните полети като бъдещ стратегически актив.

Категории на статията:
HiTech