Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нов успех за Китай: Първият сателит за многократна употреба се върна на Земята

14 октомври 2024 г. в 17:55
Последно: 14 октомври 2024 г. в 17:15

Първият възвръщаем и многократно използваем китайски сателит Shijian-19 се завърна на Земята и според националната космическа администрация на Китай е изпълнил поставената цел.

Апаратът направи меко кацане на площадката Dongfeng, близо до космодрума Jiuquan, в пустинята Гоби.

Shijian-19 беше изстрелян на 27 септември с помощта на ракета Long March-2D.

Той носеше полезен товар за различни експерименти в космическата наука и биология, както и за тестване на нови технологии.

Според изявление на Китайската национална космическа администрация (CNSA), мисията Shijian-19 е постигнала целите си. И е демонстрирала възможностите на високопроизводителна космическа платформа за многократна употреба от ново поколение.

Сателитът Shijian-19, който тежи приблизително 3500 килограма, има различни конфигурации, за да отговаря на изискванията на мисията.

Първото изстрелване включваше „краткосрочна“ версия на устройството, предназначена за мисии с продължителност около две седмици, пише SpaceNews.

Мисията Shijian-19 е част от космическата програма на Китай, която включва амбициозни планове за изследване на дълбокия Космос, експерименти на борда на космическата станция Tiangong и напредък в космическите технологии за многократна употреба.