Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пилотираната мисия „Поларис Дон“ ще стартира не по-рано от 10 септември

9 септември 2024 г. в 13:47
Последно: 9 септември 2024 г. в 13:47

Американската космическа компания „СпейсЕкс“ отложи за 10 септември изстрелването на частната мисия „Поларис Дон“ на кораба Crew Dragon.

Преди това предварителният график за изстрелване от космическия център „Джон Ф. Кенеди“ в Кейп Канаверал показваше, че изстрелването на ракетата носител „Фалкон 9“ може да се състои от 7 до 9 септември, но от компанията не коментираха.

От „СпейсЕкс“ съобщиха, че настоящата прогноза за времето за 10 септември дава 40% шанс условията да бъдат подходящи за изстрелване.

Освен това метеоролозите продължават да следят ситуацията в района, където корабът трябва да се приземи.

Планът на мисията предвижда корабът с четирима души на борда – бизнесменът Джаред Айзъкман (командир, който вече е летял в космоса на Crew Dragon по време на друга частна мисия), пенсионираният летец от ВВС на САЩ Скот Потийт (пилот) и инженерите на „СпейсЕКс“ – Сара Гилис и Анна Менон, да остане пет дни в космоса.

Crew Dragon първо ще трябва да навлезе в елиптична орбита с апогей 1400 километра, която след това ще бъде коригирана така, че най-отдалечената му точка да бъде на разстояние около 750 километра от Земята.

Членовете на експедицията ще проведат няколко десетки експеримента и ще направят първото излизане в открития космос в историята на частната астронавтика, облечени в новите скафандри на „СпейсЕкс“.

Първоначално изстрелването на мисията беше планирано за 26 август, след което беше отложено с един ден за допълнителни проверки на всички системи, но изстрелването на ракетата-носител „Фалкон 9“ беше отменено поради изтичане на хелий на стартовата площадка.

Изстрелването беше пренасрочено за 28 август, а след това отложено с поне още два дни заради метеорологичните условия.