Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Разработиха метод за превръщане на CO2 в метан

22 юли 2024 г. в 10:00
Последно: 22 юли 2024 г. в 13:15

Джеймс Крауфорд от държавния университет на Монтана, САЩ, направи значителен пробив в областта на химията, като разработи метод за превръщане на въглеродния диоксид в ценни химически компоненти.

Това откритие, описано в списанието ACS Catalysis, може да бъде ключът към създаването на широка гама от материали от CO2.

Изследването, проведено в сътрудничество с Националната лаборатория за възобновяема енергия, се фокусира върху използването на иновативни материали на основата на зеолит.

Тези двойни функционални материали са в състояние селективно да улавят въглеродния диоксид, което е първата стъпка в процеса на преобразуване на въглерода.

Екипът на Крауфорд успешно превърна CO2 в метан и въглероден окис, използвайки специално проектирани микропорести материали.

Това постижение разкрива нови възможности за практически приложения: метанът може да бъде интегриран в съществуваща инфраструктура за природен газ, докато въглеродният окис е важен компонент за синтеза на горива и различни химикали.

Изследователите не спират дотук и се стремят да създадат по-ефективни нанокатализатори.

Снимка: Pixabay

Тяхната цел е да разработят материали, които могат да имитират биологични процеси, позволявайки прецизен контрол на превръщането на CO2 за получаване на желани химични съединения.

Това изследване може да бъде важна стъпка в решаването на проблема с излишния въглероден диоксид в атмосферата, предлагайки начин за неговото полезно използване, пише Planet Today.

Химия