Redwire и iSpace се споразумяха за съвместни изследвания на Луната

Американската аерокосмическа корпорация Redwire сключи споразумение за сътрудничество с дъщерно дружество на японската ispace в САЩ.
Заедно компаниите ще работят по проекти, свързани с изследване на Луната. И по съвместно създаване и оборудване на апарати за кацане, както и на орбитални сонди.
Страните подписаха меморандум за разбирателство в рамките на 40-ия космически симпозиум, който се провежда в Колорадо Спрингс (САЩ) от 7 до 10 април. Документът предвижда съвместно осъществяване на лунни експедиции.
Американската iSpace разработва лунния спускаем апарат APEX 1.0, който ще бъде изпратен на обратната страна на Луната през 2026 г.
Това ще се случи по програмата NASA Commercial Lunar Payload Services (CLPS), насочена към комерсиалното развитие на естествения спътник на Земята.
APEX 1.0 ще може да достави до повърхността на Луната до 300 кг товари. Създаването се извършва в сътрудничество с Draper Laboratory.
Споразумението ще позволи на бъдещите превозни средства на компанията да използват Redwire технологии, като камери и системи за внедряване, както и наземна инфраструктура за сглобяване, интегриране и тестване.
Предвижда се двете компании да участват в конкурса за договор с НАСА за проекта CLPS в първите етапи на сътрудничество.
Като част от сътрудничеството двете компании възнамеряват да работят както върху модули за кацане на Луната, така и върху орбитални превозни средства. По този начин APEX 1.0 планира да изстреля два релейни спътника, които могат да бъдат оборудвани със сензори от Redwire, за да осигурят ситуационна осведоменост в лунното пространство.
През януари японската ispace изстреля модула Resilience към Луната на борда на ракета Falcon 9 на SpaceX. След като пристигна в определената точка на орбита, той потвърди своята функционалност и извърши маневра за ориентиране на антената към Земята. Очаква се да кацне в района на Маре Фродо на 5-8 юни.
Преди това, през април 2023 г., iSpace изстреля сондата HAKUTO-R към Луната, която не успя да кацне. Сондата се разби в повърхността заради неправилна работа на датчика за надморска височина.
По време на финалните етапи на проектирането на полета мястото за кацане е променено, което най-вероятно е довело до техническа повреда, установиха от компанията.